Lewa część etykiety informuje o oddziaływaniu opony na zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla (CO2) do atmosfery.
20% zużycia paliwa przez samochód zależy bezpośrednio od oporów toczenia opony. Im mniejsze opory, tym mniejsze zużycie paliwa i niższa emisja CO2.
Wartość oporów toczenia, zmierzona na symulatorze, decyduje o klasyfikacji opony w skali od A do E: klient zapłaci mniej za paliwo, jeżdżąc samochodem z oponami klasy A, których opory toczenia są niskie w stosunku do opony klasy E.
Dzięki zastosowaniu opon typu A ich zużycie paliwa zmniejszy się o ok. 0,5 l/100 km, czyli o ok. 80 l paliwa rocznie, zakładając roczny przebieg 15 000 km. Korzyści dla portfela – ponad 120 EUR za pojazd z silnikiem benzynowym (przy cenie paliwa 1,55 EUR/l).
Ponadto jazda na oponach A zamiast E zmniejsza wpływ na środowisko naturalne – spadek zużycia paliwa prowadzi do spadku emisji CO2 o 12 g/km, czyli 180 ton metrycznych rocznie!